Vetverbrander

VET VERBRANDEN

 

 

Afvallen gaat voor de één veel sneller dan voor de ander. Dit heeft zowel met je voedingspatroon te als met het aantal calorieën dat je per dag verbrandt. De verhouding tussen het aantal calorieën die je binnenkrijgt en het aantal calorieën die je verbrand bepaald of je afvalt of juist vet opslaat.

 

Wil je dus gaan afvallen dan moet je er voor zorgen dat je minder calorieën binnenkrijgt en je meer calorieën gaat verbranden. Let dus allereerst op een gezonde voeding. En ga aan de slag met calorieën en verbranden.

 

Je verbrand op 2 verschillende momenten calorieën:

 

Als je lichaam in rust is (BMR, Basal Metabolic Rate)

 

Als je lichaam in beweging is.

 

Met name de situatie waarin je lichaam in rust is is erg belangrijk voor het totaal aantal calorieën dat je per dag verbrand. Je kunt immers niet de hele dag aan het sporten zijn! Veruit het grootste gedeelte van de dag is je lichaam in de ruststand.

 

Je hormoonhuishouding heeft een grote rol op het aantal calorieën dat je lichaam tijdens de ruststand verbrand. Door de juiste oefeningen te doen kun zorg je ervoor dat je lichaam vetverbrandings hormonen aanmaakt. Deze hormonen zorgen ervoor dat je BMR (stofwisseling tijdens je ruststand) wordt verhoogt en je dus meer calorieën verbrand ook als je niet aan het sporten bent.

 

De bedoeling bij het afvallen is om vet te verbranden. Spiermassa moet behouden worden en het gewichtsverlies mag niet te danken zijn aan vochtverlies.

 

 Probeer per dag zeker 2 liter water te drinken. Water bevat 0.0 calorieën en heeft een verzadigd gevoel. Ook is water nodig om de stofwisseling op gang te houden.

 

 Probeer gezond te eten. Een goede verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten is belangrijk. ’s Avonds mag u gerust eten. Echter, probeer complexe koolhydraten, zoals granen of volkorenbrood, te mijden. Want dan bestaat de kans dat ze als vet worden opgeslagen.

 

 Het is niet de bedoeling dat u alle vetten gaat mijden tijdens het afvallen. Verzadigde vetten dienen wel vermeden te worden. Deze zitten bijvoorbeeld in vlees en kaas. Onverzadigde vetten (vette vis, noten en plantaardige olie) verhogen de stofwisseling en zijn goed voor de gezondheid.

 

 Zorg voor een goede nachtrust. Een goede nachtrust zorgt voor een verminderd hongergevoel, alsook is het lichaam goed hersteld van de lichaamsbeweging.

 

Als u zich aan bovenstaande omschrijvingen houdt, zult u zien dat uw vet snel verbrandt.

 

BUIKVET.Wat is het?

BUIKVET.Wat is het?

 

Waarom iemand dik wordt, is niet altijd duidelijk. Erfelijkheid speelt mogelijk een rol. Maar de belangrijkste oorzaak is te veel ongezond eten en te weinig bewegen. Sommige mensen gaan meer eten als zij verdrietig zijn of problemen hebben.

 

 

Kan het kwaad?

 

Een te hoog gewicht is ongunstig voor uw gezondheid. Het verhoogt de kans op hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte) en gewrichtsklachten.

 

 

Meten

 

Bij het vaststellen van overgewicht gaat het om de verhouding tussen gewicht en lengte. Dit noemen we de Body Mass Index (BMI). Die kunt u zelf berekenen: gewicht gedeeld door het kwadraat van de lengte (bijvoorbeeld 80 kilo, gedeeld door 1.75 m x 1.75 m). Bij een BMI tussen 25 en 30 is sprake van overgewicht. Probeer dan niet verder aan te komen. Is daarbij uw buikomvang meer dan 88 cm (vrouwen) of 102 cm (mannen), probeer dan af te vallen. Bij een BMI boven de 30 is afvallen belangrijk. Dan is een gewichtsvermindering van 5 tot 10% al beter voor uw gezondheid. Bij kinderen, pubers en ouderen gelden andere BMI waarden voor een gezond gewicht.

 

 

Tips voor een gezond gewicht en buikvet kwijt te raken.

 

 

Bij overgewicht is het extra belangrijk dat u gezond leeft. Dat betekent gezond (en niet te veel) eten, regelmatig bewegen en niet roken.

 

Eet gezond en gevarieerd

 

Eet gevarieerd en in de juiste hoeveelheden. Dat is voor volwassenen per dag gemiddeld:

 

·         volkorenbrood: 4-7 sneetjes

 

·         aardappelen, rijst, pasta, bonen, erwten of couscous: 3-4 opscheplepels

 

·         groente, rauwkost: 4 groentelepels

 

·         fruit: 2 vruchten

 

·         zuivel: 400–500 ml magere melkproducten en 1 plak magere kaas (30+ en 20+ kaas)

 

·         mager vlees, vis, kip, kalkoen, een ei of plantaardige vleesvervangers zoals tempe, tahoe of sojaproducten: 100-120 gram; bij voorkeur 1 - 2 keer per week vis.

 

·         halvarine, margarine, vloeibare bak- en braadproducten: 20-35gram (1 eetlepel is 15 gram)

 

·         drinken: 1,5 liter (of 8 tot 12 glazen, melkproducten inbegrepen)

 

Voor kinderen, pubers en ouderen gelden andere aanbevolen hoeveelheden per dag.

 

Houd u aan de aanbevolen hoeveelheden. Dan krijgt u alle voedingstoffen binnen die u nodig heeft. Het lijkt veel, maar als u minder eet, grijpt u misschien naar ongezonde tussendoortjes. Tijdelijk heel weinig eten heeft geen zin. In het begin valt u wel af, maar zodra u meer eet , stijgt uw gewicht weer. Vitaminepillen en ‘afslankpillen’ hebben geen zin.

 

Eet niet te veel

 

Neem drie maaltijden per dag en hooguit vier maal per dag iets tussendoor. Geschikte calorie-arme tussendoortjes zijn een biscuitje, rijstwafel, handje popcorn of zoute stokjes, stukjes bloemkool, tomaat, komkommer, radijs, bleekselderij, wortel of bouillon. Koffie en thee zonder melk en suiker, (mineraal)-water en light-frisdranken bevatten geen calorieën. Vermijd calorie-rijke tussendoortjes en dranken (zoals koek, gebak, chocolaatjes, chips, snacks, frisdrank, sap en alcohol). Gebruik deze alleen bij uitzondering en dan in kleine hoeveelheden: bijvoorbeeld één chocolaatje, plakje ontbijtkoek, speculaasje of handje wokkels, of bij uitzondering één glaasje alcohol.

 

Eet veel groente, fruit en volkoren brood

 

In groente, fruit en volkoren brood zitten relatief weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen. Ze geven een ‘vol’ gevoel, zodat je minder snel te veel eet.

 

Extra lichaamsbeweging

 

Bij buikvet  is beweging extra belangrijk. Zorg dat u iedere dag tenminste een halfuur actief beweegt (en om af te vallen een uur per dag). Bijvoorbeeld stevig wandelen, fietsen, zwemmen, rennen, tuinieren of dansen. Kies een vast tijdstip om te gaan bewegen. Spreek af met een vriend(in) of schrijf u in bij een wandelclub of sportvereniging bij u in de buurt. Zo houdt u het gemakkelijker vol. Maak er een gewoonte van om in uw dagelijks leven wat extra te bewegen. Neem de trap in plaats van de lift. Ga vaker te voet of op de fiets in plaats van met de auto. Vermijd urenlang zitten, bijvoorbeeld voor de televisie of computer.

 

 

Wanneer naar de huisarts?

 

Als u de adviezen opvolgt, heeft u een goede kans om langzamerhand op een beter gewicht te komen en dit te behouden. Als het u niet lukt de adviezen op te volgen en u heeft behoefte aan ondersteuning, bespreek dat dan met uw huisarts. Ook als het u niet lukt om met deze adviezen een gezonder gewicht te bereiken is het goed te overleggen met de huisarts.

 

VERTROUWEN PROBEREN TERUG TE KRIJGEN

VERTROUWEN PROBEREN TERUG TE KRIJGEN

 

 

 

Vertrouwen in een ander (of zelfs in een situatie) doe je door op jezelf te vertrouwen. Je "kiest" ervoor om op iets of iemand te vertrouwen, en wantrouwen doe je op dat moment enkel omdat je niet zeker bent of die keuze de juiste is geweest.
Eigenlijk kan dit enkel bevestigd worden op het moment dat er iets gebeurd, er iets op het spel komt te staan; is het vertrouwen dan waard geweest?

 

Vertrouwen is een zeer moeilijke kwestie.
Uiteraard kan vertrouwen ook met de jaren en ervaringen met mensen en situaties worden opgebouwd. Op die manier gaat het vanzelf; je merkt dat een bepaald persoon er hoe dan ook echt voor je is, je echt niet in de steek wordt gelaten, of die ene situatie je echt geen kwaad zal doen.

 

Vertrouwen kan beschadigd of aangesterkt worden, bewust of onbewust. Kies ervoor om op jezelf te vertrouwen en de keuzes te maken in het vertrouwen van anderen zonder te twijfelen of je eigen keuzes te wantrouwen.

 

Er zullen altijd mensen of dingen blijven bestaan die je pijn zullen doen of je vertrouwen zullen beschadigen, maar zolang je blijft geloven in dat het niet alles en iedereen ‘zo’ hoeft te zijn, stel je jezelf open om te leren vertrouwen.

 

wanneer je die veilige basis niet hebt gehad zal het erg lastig zijn om anderen te vertrouwen. relaties zullen afgehouden worden en de weinige die toch opgebouwd worden zullen in het teken staan van angst om weer verlaten te worden. erg lastig en professionele hulp kan dan zeer wenselijk zijn.

 

wannneer je wel die veilige basis hebt gehad maar later in je leven teleurgesteld bent, is het al een heel ander verhaal. het zelfvertrouwen is er dan in tegenstelling tot hierboven al wel. maar alsnog kan het erg lastig zijn om anderen te vertrouwen.

 

na wat deukjes heb ik zelf geleerd dat je leert vertrouwen door het te doen! klinkt simpel maar is erg lastig en gaat zeker niet zonder slag of stoot. in het leven wordt je vertrouwen nu eenmaal geschaad maar de draad weer oppakken en kijken naar wat je wel hebt heeft mij enorm geholpen.

 

 


Vertrouwen is iets dat van jezelf uitkomt. Ik vertrouw erg veel mensen. Noem me naief, maar ik voel mezelf er prettig bij.
Dat ik veel mensen vertrouw wil niet zeggen dat al die mensen te vertrouwen zijn.
Mijn persoonlijke mening is dat mensen te vertrouwen zijn tot het tegendeel bewezen is. Op het moment dat iemand me iets aandoet waardoor ik mijn vertrouwen in die persoon verlies, dan vertrouw ik hem/haar dus niet meer.

 

Natuurlijk zijn er ook mensen die andersom redeneren en ervan uit gaan dat niemand te vertrouwen is tot het tegendeel bewezen is. Maar wanneer is dan het tegendeel bewezen, vraag ik me af?

 

Ik denk dat het dus iets persoonlijks is.

 

Een veel voorkomende oorzaak van een gebrek aan zelfvertrouwen ligt in je omgeving. Ouders, familie en vrienden bepalen vaak onbewust jouw mate van zelfvertrouwen. In lijn daarmee ligt ook het vergelijken van jezelf me anderen of een specifiek ideaalbeeld. Om je zelfvertrouwen te vergroten zul je moeten begrijpen waarom je verleden niet automatisch gelijk is aan de toekomst.

 

Als je eenmaal weet wat (een gebrek aan) zelfvertrouwen inhoudt en hoe het ontstaat, dan is de volgende stap het krijgen van een sterk en vooral blijvend zelfvertrouwen. Je zult het initiatief moeten terugpakken en zelfkritiek en perfectionisme loslaten. Daarbij is het tijd om jezelf te waarderen, accepteren en positief te gaan denken. Dit stimuleert positief denken, een sterk zelfvertrouwen en uiteindelijk controle over je eigen leven.

 

SNEL GELD VERDIENEN: MARKTONDERZOEK

SNEL GELD VERDIENEN: MARKTONDERZOEK

 

 

Het doel is om er achter te komen waar de mensen veel geld aan uitgeven.Een heel veel gemaakte fout is door te beginnen met een product. Dus je denkt: dat is een gaaf product, dat ga ik verkopen! Je gaat allerlei investeringen doen om dat product te verkopen.Dus een pand huren,je gaat voorraad nemen, je gaat zo maar adverteren, etc. etc. Voordat je eigenlijk echt marktonderzoek hebt gedaan. En de markt hebt getest.

 

Dit is nr 1 reden waarom de meeste bedrijven niet of nauwelijks van de grond komen. Je kunt dit dus allemaal voorkomen om eerst het juiste marktonderzoek te doen.

 

Marktonderzoek bestaat uit 2 stappen: het vinden van potentiele markten en het onderzoeken of deze markt goed is. Waar vind je potentiele markten? Te kijken waar mensen  al geld aan uitgeven en in die markt te stappen. Het enige wat je dan hoeft te doen is het net iets beter te doen dan de concurrentie.Nou. Hoe weet je waar mensen al geld aan uitgeven? Simpel door op bepaalde websites te kijken.

 

Als je snel geld verdienen wilt ga je naar die die sites b.v. Pay Pro. Daar zie je precies de informatie welke informatie producten goed verkocht worden op het internet. Er is een lijst  op score gebaseerd, waaruit je een keuze kan maken.

 

Het onderzoeken of deze markt goed is

 

Als je stap 1 goed hebt uitgevoerd heb je al een redelijk inzicht gekregen in de cijfers van een specifieke markt. Maar als dat niet  zo is, of als je het zeker wilt weten dan kun je met de Google  keywoord tool bekijken of er veel gezocht word in de markt die je hebt gevonden.Dus stel je bent er achter gekomen dat dieet producten een hete martkt is, dan ga je naar goog;e keywoord tool. Daar kan je precies zien hoeveel mensen er zoeken op een bepaald zoekwoord.

 

Dus een goed marktonderzoek bepaalt of je snel geld gaat verdienen.

 

Wat zoekt een man in een vrouw?

Wat zoekt een man

 

Mannen zoeken liefde. Mannen geven graag liefde en vinden het fijn te ontdekken dat er ook van hen gehouden wordt. Een probleem voor veel mannen is alleen dat veel vrouwen op hen overkomen als hartstochtelijk maar koel. Het blijkt voor de meeste mannen niet eenvoudig een liefdevolle vrouw te vinden. Het valt dan ook op dat mannen maar blijven proberen en aandringen zodra ze het idee hebben hun droomvrouw gevonden te hebben.

 

Mannen zoeken waardering. Mannen voelen zich gesterkt door een vrouw die waardeert wat hij doet en dat ook uitspreekt. Er is voor een man weinig dat hem beter doet dan een vrouw die vol lof over hem spreekt en trots is op hem.

 

Mannen zoeken een aantrekkelijke vrouw. Vrouwen vinden mannen in deze maar oppervlakkige wezens. Het draait tenslotte toch niet alleen om het uiterlijk? Dat klopt. Wanneer mannen zeggen dat ze een vrouw willen die aantrekkelijk is, wil dat niet zeggen dat ze absoluut het uiterlijk moet hebben van een supermodel. Mannen zijn trots als ze een vriendin hebben die zowel lichamelijk als geestelijk uitstekend voor zichzelf zorgt en die weet hoe ze zich kleden moet.

 

Mannen zoeken een betrouwbare vrouw. Iemand die ze durven vertrouwen. Iemand waar ze zonder bij na te denken wat aan kunnen overlaten. Teveel vrouwen worden niet betrouwbaar genoeg bevonden en het vertrouwen is in sommige gevallen helemaal ver te zoeken. Mannen zijn dan ook wel eens wat te voorzichtig en misschien zelfs wel achterdochtig.

 

Die kus op dat feestje die niets te betekenen had. Het geflirt met die leuke barman dat geen naam mag hebben. En wat dacht je van die net wat te inninge knuffel met die goede vriend. Mannen kunnen slecht tegen een vrouw waarvan ze alleen al het gevoel hebben dat ze haar niet volledig kunnen vertrouwen. Dus zal hij blijven zoeken naar iemand die hem dat gevoel wel geeft. Ondertussen zal hij jou waarschijnlijk nooit vertellen dat ie je niet volledig vertrouwt.

 

Mannen willen huiselijkheid. Elke man wil uiteindelijk een thuis en een vrouw die dat met hem delen wil. En dan vooral met een vrouw die beschikt over een rijk sociaal leven. Dit geeft hem de zekerheid dat het hem niet zal ontbreken aan een goed sociaal leven. Vrouwen zijn nu eenmaal beter in het socialiseren. Dat beseffen mannen maar al te goed.

 

Mannen zoeken een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier. Een vrouw die dit in zich heeft zal een goede moeder zijn voor hun kinderen, en dat maakt haar zeer aantrekkelijk. Vrouwen willen nog wel eens te gespannen overkomen of maken zich in de ogen van mannen veel te druk over pietluttigheden. Echter, vrouwen met gevoel voor humor en een ontspannen vriendelijke uitstraling zijn gezellig en leuk in de omgang. Zulke vrouwen worden door mannen zeer aantrekkelijk gevonden.

 

Mannen zoeken een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart. De laatste jaren lijkt het in de mode dat vrouwen in mannelijk gezelschap, mannelijke gedragingen overnemen. Zoals daar zijn: het boeren, het scheten laten en het onderuitgezakt een biertje drinken uit een flesje. Dergelijk gedrag is onderdeel van de omgang met zijn maten, maar een vrouw maakt zichzelf niet echt aantrekkelijk als ze dit gedrag kopiëert. Een man vindt het prachtig als een vrouw zich in het openbaar uitdagend gedraagd, zolang het zijn eigen vrouw maar niet is. Want zijn vrouw is een dame die altijd haar vrouwelijkheid bewaart.

 

Mannen zien een vrouw als hun steun en toeverlaat. Vrouwen die vaak kritiek hebben op zijn gedrag, zijn baan en zijn bezigheden en hem op alle mogelijke manier proberen te veranderen begaan een grote fout. Een man verwacht van zijn partner dat ze hem steunt. Wanneer een vrouw niet zijn steun en toeverlaat blijkt te zijn, is dat een grote teleurstelling voor hem.

 

Mannen willen een vrouw die zich kan beheersen. Een vrouw die over de kwaliteiten beschikt dingen bespreekbaar te maken zonder boos te worden en haar mening duidelijk maakt zonder haar stem te verheffen is in de ogen van een man haar gewicht in goud waard.

 

Mannen terughoudender in bed dan vrouwen. Een man weet wat ie wil in bed en houdt zich in datzelfde bed het liefst zoveel mogelijk vast aan bepaalde zekerheden. Ook al is hij er heilig van overtuigd dat hij zorgt voor het avontuur in de seks. Aan de vrouw dan ook de taak te zorgen voor de spannende momenten in de slaapkamer, als je niet verveelt wilt raken tenminste.

 

Uiteraard verwacht een man niet dat een vrouw op elk punt slaagt met een dikke tien. Dat zou betekenen dat ze de perfecte vrouw is. Maar aangezien de perfecte vrouw niet bestaat is hij uiteraard bereid enige consessies te doen. Want hijzelf is tenslotte ook niet perfect.

 

buikvet verdwijnt snel

BUIKVET.Wat is het?

 

Waarom iemand dik wordt, is niet altijd duidelijk. Erfelijkheid speelt mogelijk een rol. Maar de belangrijkste oorzaak is te veel ongezond eten en te weinig bewegen. Sommige mensen gaan meer eten als zij verdrietig zijn of problemen hebben.

 

 

Kan het kwaad?

 

Een te hoog gewicht is ongunstig voor uw gezondheid. Het verhoogt de kans op hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, diabetes (suikerziekte) en gewrichtsklachten.

 

 

Meten

 

Bij het vaststellen van overgewicht gaat het om de verhouding tussen gewicht en lengte. Dit noemen we de Body Mass Index (BMI). Die kunt u zelf berekenen: gewicht gedeeld door het kwadraat van de lengte (bijvoorbeeld 80 kilo, gedeeld door 1.75 m x 1.75 m). Bij een BMI tussen 25 en 30 is sprake van overgewicht. Probeer dan niet verder aan te komen. Is daarbij uw buikomvang meer dan 88 cm (vrouwen) of 102 cm (mannen), probeer dan af te vallen. Bij een BMI boven de 30 is afvallen belangrijk. Dan is een gewichtsvermindering van 5 tot 10% al beter voor uw gezondheid. Bij kinderen, pubers en ouderen gelden andere BMI waarden voor een gezond gewicht.

 

 

Tips voor een gezond gewicht, gezond buikvet.

 

 

 

 

Bij overgewicht is het extra belangrijk dat u gezond leeft. Dat betekent gezond (en niet te veel) eten, regelmatig bewegen en niet roken.

 

Eet gezond en gevarieerd

 

Eet gevarieerd en in de juiste hoeveelheden. Dat is voor volwassenen per dag gemiddeld:

 

·         volkorenbrood: 4-7 sneetjes

 

·         aardappelen, rijst, pasta, bonen, erwten of couscous: 3-4 opscheplepels

 

·         groente, rauwkost: 4 groentelepels

 

·         fruit: 2 vruchten

 

·         zuivel: 400–500 ml magere melkproducten en 1 plak magere kaas (30+ en 20+ kaas)

 

·         mager vlees, vis, kip, kalkoen, een ei of plantaardige vleesvervangers zoals tempe, tahoe of sojaproducten: 100-120 gram; bij voorkeur 1 - 2 keer per week vis.

 

·         halvarine, margarine, vloeibare bak- en braadproducten: 20-35gram (1 eetlepel is 15 gram)

 

·         drinken: 1,5 liter (of 8 tot 12 glazen, melkproducten inbegrepen)

 

Voor kinderen, pubers en ouderen gelden andere aanbevolen hoeveelheden per dag.

 

Houd u aan de aanbevolen hoeveelheden. Dan krijgt u alle voedingstoffen binnen die u nodig heeft. Het lijkt veel, maar als u minder eet, grijpt u misschien naar ongezonde tussendoortjes. Tijdelijk heel weinig eten heeft geen zin. In het begin valt u wel af, maar zodra u meer eet , stijgt uw gewicht weer. Vitaminepillen en ‘afslankpillen’ hebben geen zin.

 

Eet niet te veel

 

Neem drie maaltijden per dag en hooguit vier maal per dag iets tussendoor. Geschikte calorie-arme tussendoortjes zijn een biscuitje, rijstwafel, handje popcorn of zoute stokjes, stukjes bloemkool, tomaat, komkommer, radijs, bleekselderij, wortel of bouillon. Koffie en thee zonder melk en suiker, (mineraal)-water en light-frisdranken bevatten geen calorieën. Vermijd calorie-rijke tussendoortjes en dranken (zoals koek, gebak, chocolaatjes, chips, snacks, frisdrank, sap en alcohol). Gebruik deze alleen bij uitzondering en dan in kleine hoeveelheden: bijvoorbeeld één chocolaatje, plakje ontbijtkoek, speculaasje of handje wokkels, of bij uitzondering één glaasje alcohol.

 

Eet veel groente, fruit en volkoren brood

 

In groente, fruit en volkoren brood zitten relatief weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen. Ze geven een ‘vol’ gevoel, zodat je minder snel te veel eet.

 

Extra lichaamsbeweging

 

Bij buikvet is beweging extra belangrijk. Zorg dat u iedere dag tenminste een halfuur actief beweegt (en om af te vallen een uur per dag). Bijvoorbeeld stevig wandelen, fietsen, zwemmen, rennen, tuinieren of dansen. Kies een vast tijdstip om te gaan bewegen. Spreek af met een vriend(in) of schrijf u in bij een wandelclub of sportvereniging bij u in de buurt. Zo houdt u het gemakkelijker vol. Maak er een gewoonte van om in uw dagelijks leven wat extra te bewegen. Neem de trap in plaats van de lift. Ga vaker te voet of op de fiets in plaats van met de auto. Vermijd urenlang zitten, bijvoorbeeld voor de televisie of computer.